Bestuur van VvE-Veeralleeflat

De ALV is wettelijk verplicht een bestuur aan te stellen.  Om besluiten bij meerderheid te kunnen doorvoeren is tevens bepaald, dat het bestuur uit een oneven aantal personen moet bestaan. VvE-Veeralleeflat bestaat uitsluitend uit eigenaren. Zij zijn bestuurslid op vrijwillige basis.

Noodzakelijke kosten voor het uitvoeren van bestuurstaken worden vergoed, hierbij kunt u denken aan kopieer- en portokosten.

Taken die het bestuur wettelijk verplicht is uit te (laten) voeren:

  • Inschrijven van de VvE in de noodzakelijke registers.
  • Toezien op de naleving van wet- en regelgeving.
  • Toezien op het nakomen van rechten en plichten van de appartementseigenaren.
  • Het bijeenroepen en notuleren van de ALV.
  • Het beheren van de financiën van de VvE en samenstellen van de financiële stukken.
  • Het berekenen van de periodieke servicebijdragen.
  • Het incasseren van de servicebijdragen.
  • Het afsluiten van verzekeringen.
  • Het uitvoeren van de door de ALV genomen besluiten.
  • Het aanvragen en beoordelen van offertes.
  • Het begeleiden van onderhoudswerkzaamheden.

 

Andere taken van het bestuur VvE-Veeralleeflat:

  • Het opstellen van een meerjarenonderhoudsplan en meerjarenbegroting (MJOB).
  • De organisatie rond de ALV.
  • Bijhouden van de ledenadministratie.
  • Het archiveren van alle documenten en correspondentie.
  • Het behandelen van schades met betrekking tot de afgesloten verzekeringen.
  • Het afhandelen van klachten.
  • De ballotage van nieuwe leden en bewoners.
  • Het verstrekken van informatie aan notarissen, leden en toekomstige leden via diverse communicatiekanalen.
  • De organisatie van bijeenkomsten om de saamhorigheid te vergroten.
  • Het eventueel uitbesteden van technische diensten, onderhoud van gemeenschappelijk eigendom.
  • Het afhandelen van storingsmeldingen.

Om al de werkzaamheden, die uit de taken voortvloeien, te kunnen uitvoeren doet het  bestuur regelmatig een beroep op leden.

Meer weten? Lees:

 

Bron: VvE-Veeralleeflat Laatst gewijzigd: 19 juni 2018

Laatste berichten

  • Ontwikkeling Willemskwartier 23 maart 2022

    Kopie Nieuwsbrief Coalitie Willemskwartier Beste lezer! Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een Nota van Uitgangspunten […]

    Lees meer
  • Update bouw The City Post 23 maart 2022

    Afgelopen jaar zijn we gestart met de werkzaamheden en is er, met veel zorg voor het behoud van […]

    Lees meer
  • Papiercontainer vervangt inzamelplaats onder de trap 14 februari 2022

    Morgen (dinsdag 15 februari) haalt de ROVA voor de laatste maal oudpapier en karton op. Het gaat om […]

    Lees meer
  • Afsluiting gas en tijdelijk parkeerverbod 23 januari 2022

    Beste bewoner,Op 24 januari 2022 starten de werkzaamheden van Enexis / BAM aan de gasleiding. Tijdens deze werkzaamheden […]

    Lees meer
  • Groen afval 5 januari 2022

    Groente, fruit- en tuinafval (GFT).Sinds eind november 2021 heeft ROVA bij de straatcontainers een GFT-container in een beugel […]

    Lees meer
  • Schoonmaken zeembalkon. 12 december 2021

    Het schoonhouden van het zeembalkon aan de centrumkant van het gebouw is geen onderdeel van het schoonmaakcontract dat […]

    Lees meer